Den lilla vita...

Vart är denna värld på väg? Det finns internetsidor för allt numera. Att tekniken går framåt är bra, men är det bara jag som upplever att konversationer sker mer över nätet än över en kopp kaffe? Fortsätter utvecklingen så kommer vi människor snart inte längre umgås över en kopp kaffe, detta skrämmer mig! Vad är det nu som fått mig att reflektera över detta? Jo, fick en inbjudan till någon internetsajt, som jag ännu inte riktigt listat ut vad jag ska använda den till. Tydligen så kan du i alla fall välja vad du vill diskutera eller ha önskemål, exempelvis att gå på bio med någon. Vi människor är av naturen socialavarelser, mer eller mindre åtminstone. Hur kommer det sig då att vi tillbringar mer och mer tid framför datorer? För min egen del beror mitt internet beroende framför allt på att det är billigare och smidigare att hålla kontakten med mina vänner som är utspridda i detta avlånga land via internet än i verkligheten. För att kunna umgås med mina vänner i den utsträckning som jag önskar, skulle det innebära långa och många resor, det är något som tyvärr inte är genomförbart.

Denna långa helg har jag åtminstone lyckats att träffa några av mina närmaste vänner. Igår var jag och lilla Madelene över till Camilla och spelade lite biljard. Bäst gick det när klockan hade passerat två på natten. Tidigare på kvällen lyckades jag med att sätta den vita lilla kulan i hålet hela åtta gånger, på två omgångar, sammanlagt skulle jag ha ner 5 kulor/omgång. Riktigt illa! Däremot lyckade jag flertal gånger få den vita stanna upp precis innan den skulle ha fallit ner i ett hål.

Nu ska jag gå och återuppliva lilla Madelene från de döda, så vi kan börja grilla snart!
Ha det bra! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback