God eftermiddag. ...

God afton.


Vad har hänt den senaste tiden? Massor! För att få någon struktur på detta skriver jag allt fantastiskt som har hänt sedan i torsdags.



Agnes och Felicia.

Under torsdagen fick jag äntligen återse två av mina närmaste vänner, Mikkiz och Emma samt deras barn. Vilka charmtroll de är! Har saknat de alla otroligt mycket, var på tok för längesedan sen sist!  

Under fredag fick jag lite extra tid till att umgås med Felicia och Agnes. Så nu har jag lyckas lära dem lite nya bus! Det är så roligt, de är så lättlärda. Jag funderar dock om Mikkiz tycker det är lika roligt? Trots allt är de bara snälla bus som jag lär dem. Sedan lämnade jag dem på dagis så att jag kunde fortsätta min resa genom mellan Sverige, vidare mot Gävle/Söderfors. Lite tråkigt att lämna vännerna bakom sig, men istället fick jag återse min familj samt ett efterlängtat besök på MAX.



Min kusin, hans fru och barn.

Nu har vi kommit till det mest fantastiska som hänt denna helg. Min kusin hade dop för sitt första barn. Lille Nils skulle nu döpas och få namnen Nils Mats Jack. Otroligt vilken snäll liten kille, inte ett ljud han gjorde ifrån sig under hela dagen. När själva dopet var avslutat, spelades den första strofen ur bröllopsmarschen på orgeln. Jag tänkte: Varför spelar dem den här? Sedan tog det endast en millisekund innan nästa tanke dök upp i min lilla hjärna; de ska gifta sig! Mycket riktigt. Det innebär nu att jag som övervägde att vara hemma och kurera mig, på grund av förkylning, kunde ha missat hela ceremonin.   Det hade vart en katastrof, om inte annat hade jag varit besviken på mig själv.  Nu blev det istället så att jag fick sitta och kämpa emot de glädjetårar som hotade att tränga fram. Jag kan nog inte säga mycket mer än att jag önskar att de får ett rikt och lyckligt liv tillsammans och grattis återigen.


Sist men inte minst, så har det varit en härlig söndag ur lilla Freddies perspektiv. Det är nämligen så att jag har införskaffat mig två par nya skor! Detta var välbehövligt då jag inte har några promenadskor och nu har jag två par. De flesta som känner mig vet att jag finner ett stort intresse i att gå i skoaffärer och införskaffa mig nya skor. Ur min ekonomiska synvinkel är det tur att min mor var med, hon var nämligen så konsekvent att hon i princip drog med mig till kassan efter det att jag hade hittat två par som jag skulle köpa. Dock så är inte lilla Freddie ännu klar med skoköp inför sommaren. Finns massor av skor som vill flytta in hos mig i sommar och det är definitivt inga promenadskor! Det är riktigt snygga skor.

              
Mina nya skor!

Paret till vänster har jag nu idag gått in ordentligt genom en promenad till norska gränsen, ca 1,2 mil. Tack sara för en trevlig promenad.

Ha en trevlig kväll allesammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback