I intend to stay single for the rest of my life

Försöker göra något åt min dåliga ovana, då syftar jag på den ovanan jag har lagt till med nu under våren, att inte uppdatera bloggen. Finns mängder av olika händelser och tankar som jag hade kunnat delge er, men jag har valt att inte vara alltför personlig i min blogg, detta beror på övervägande antal faktorer, där bland att jag inte vill att vem som helst ska kunna ha tillgång till mina tankar. Tyvärr må jag säga, så finns det redan för många som har det. Jag är väldigt öppen som person, men sluter mig som en mussla om det blir allt för personligt eller ifall det handlar om känslor. Detta kan för vissa vara väldigt svårt att tro, men jag väljer ofta vad jag vill att andra ska veta om mig och mina känslor, det är mina och strikt privata.  Däremot så är jag mer öppen med mina tankar och åsikter i vissa frågor.


Min älskade lilla E ringde idag och frågade om jag skulle vilja vara hennes brudtärna nästa gång hon gifter sig. Självklart ska jag vara det, men kan inte för hela mitt liv förstå hur hon tänker när hon nu återigen har börjat fundera på att gifta sig om hon hittar den rätta. Jag har inga som helst tankar på att gifta mig och jag är lika mycket singel som henne. Därmed säger jag inte att jag aldrig skulle vilja, men det är inte något jag prioriterar i mitt liv just nu och det finns inte med i min livsplan för nästkommande decennium heller. Det som för tillfället mest överensstämmer med mina tankar är: "I never will marry, I´ll be no man´s wife. I intend to stay single for the rest of my life." (Irländsk ballad från 1800-talet.) Jag kanske bär på en del gamla värderingar, bland annat att gifter jag mig så kommer detta endast ske en gång och då ska det vara för alltid. Inget förhållande är enkelt, därmed så är icke heller äktenskapet på något sätt enklare, men har jag lovat att älska någon i nöd och lust och allt det där, så anser jag att då får jag även göra allt i min makt att kämpa för att få det att fungera. Har även vid någon tidpunkt hävdat att det är vettigare att gifta sig efter endast ett år tillsammans med någon än att skaffa barn, eftersom genom barn är du låst till denna person i minst arton år framöver och du kan alltid skilja dig. Detta kan verka tvetydigt, vilket jag är mycket medveten om, men om den dagen kommer, då jag gifter mig så kommer jag att ha begrundat det väl och sedan göra allt i min makt för att få det fungera och misslyckas jag, så var det första och sista gången. Det är lätt att säga nu, men just nu känner jag inget som helst behov av att ingå ett äktenskapslöfte.


Som avslutning så väljer jag idag att bidra med två låtar som jag har lyssnat till större delen av dagen, den jag utan tvekan har lyssnat mest på är "Lake of fire", den är riktigt bra och även så de minnen jag har till den låten.






Denna låt är bara så mysig på något underligt sätt.

Ha det bra! Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback