Gud giv mig styrka!

Idag har lilla Freddie gjort två promenader på fem kilometer, så sammanlagt har jag i dag vandrat en mil. Det var otroligt skönt må jag säga i detta underbara väder. Det var det positiva om den här dagen.  Tyvärr är det så att jag just nu är inne i min pms period och det som jag upplever som värst, som vanligt, är illamåendet. Sedan är det så att det finns vissa personer som jag saknar, som jag skulle behöva runt mig just nu i detta skede, men det är för långt hem och jag kan inte resa hem varenda helg, det är icke hållbart. Åker dock hem till östra Sverige nästa helg, men det blir en snabbvisit eftersom jag jobbar även nästa fredag.

Fick ett roligt mail av S igår, var tvungen att skriva av ett citat ur det.


Käre Gud.
Jag ber om visdom till att förstå min man, kärlek till att förlåta honom  och tålamod för hans skiftande humör. För du vet gud, att om jag ber om styrka, kommer jag att slå ihjäl honom! AMEN


 

Det är skönt att få lite uppiggande mail under dessa perioder. Även om det kanske inte är så snällt om du skulle tolka det ordagrant så är det inte så du ska tolka det. Detta är något du ska läsa med humor!




En passande låt så här inpå fredagsnatten och för mig betyder den mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback