Veckans stjärna - en tjurig satmara?

Mikkiz




Egentligen så heter hon Mikaela, hon är en av mina närmaste vänner och blir ofta omnämnd i min blogg. Hon bor i Krylbo/Avesta och fyller 27 år den 29 september i år. Hon har även två, helt underbara barn på fem och tre år. Tidigare har hon genomfört en utbildning som plattsättare via Lernia i Borlänge, numera så har hon en lärlingsplats som plattsättare. På sin fritid så läser hon gärna en bra bok, umgås med sina nära eller kanske framför allt, myser i soffan. Hemma hos Mikkiz så är det framför allt Volbeat, Live, Bob Marley och Pink som strömmar ut ur hennes högtalare. Ska vi däremot diskutera film så hör "Svart katt, vit katt och vildängel" och "Ghost" till favoriter.


Har du funderingar på att bjuda denna tjuriga satmara, för det är så hon tror andra ser på henne, på mat så finns det lite alternativ att välja mellan, lasagne, någon matig paj eller vad sägs om potatisgratäng med blodig oxfilé till? Vad ska det då serveras för dryck till detta? Är det en vardag så kan du servera henne fanta är det däremot helg så tar hon gärna ett glas vin eller öl till maten och en "captain morgan" med cola efter.


Om du vill ge Mikkiz något som hon kommer att uppskatta så rekommenderar jag att du följer J:s exempel och bjuder med henne på en överraskningskryssning, där du även har förberett med barnvakt. För tydligen så är detta den bästa presenten som hon någonsin har fått. Eftersom Mikkiz läser mycket böcker så skulle ju det kunna vara en idé att ge henne en bok, men då ska du helst välja böcker som är skrivna av Unni Lindel, Patricia Coenwell, Karin Alvetegen, Dean Koontz eller verklighetsbaserade böcker.


Det Mikkiz hatar mest är orättvisor och hennes värsta mardröm är att det skulle hända hennes barn något. Däremot skulle hon känna sig fullständigt nöjd om hon blev en miljon rikare. Då skulle vi se att hon blev av med sina lån och istället för att bo i lägenhet skulle vi finna henne i ett hus fullt med nyinköpta kläder, om hon inte är bortrest på någon semester det vill säga. Jag tror även hennes barn skulle bli väldigt nöjda då deras sparkonto skulle öka.


Detta var presentationen på min "före detta svägerska" som är en person som tar livet som det kommer och vi får alla, liksom hon hoppas, att det blir ett långt sådant. Hon har även sagt: "Det är inte lätt när det är skönt, men det är svårt när det går."




Har inte skrivit på hela denna vecka. Beror på att jag har varit helt utmattad, i måndags kom jag hem från utbildningen i Malung 18.30 sedan slutade jag 18 i tisdags och igår var jag helt enkelt också för trött.  Nu är dock min första 100 % vecka avslutad, känns lite tråkigt på sätt och vis nu när jag har börjat komma i fas efter lovet.


Nu är det hur som helst torsdag, sitter som vanligt vid min dator och skriver lite på msn. På bordet intill mig så har jag lagt den nyöppnade ostbågspåsen med chilismak. De är ju helt gudomligt goda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback