Vår = tö!



Nu går vi verkligen mot ljusare tider! Till och med här uppe i bergen börjar våren bli påtaglig. Det är helt underbart att det fortfarande ljust ute, även när jag slutar vid 18.00. Jag har som vana att hävda att jag är en vinter människa, men för en gångs skull bara längtar jag till sommaren! Sen har jag nu, efter två års speluppehåll från fotbollen, insett att jag verkligen saknar det. Så nu tittar jag omkring på tänkbara lag som jag skulle kunna träna med. Behöver verkligen börja komma i form igen, annars vågar jag väl knappt visa mig ute i sommar. Nej, nu är det dags för mig att ut och röra på mig. Känner mig som en ko på grönbete, eller vad det som en kalv? Sak samma, nöt som nöt.


Nu ska jag ta en promenad till Sara och titta på "House", en av världens bästa serier. Han är ju bara så rå, men samtidigt så klockren. Dock så skulle jag aldrig vilja råka ut för en sådan läkare, fast det är sant då skulle vi vara lika otrevliga båda två, inte bara jag som skulle vara otrevlig i den salen.  Jag hyser en stark motvilja mot allt vad sjukhus innebär och inträffar det dessutom fel eller frågetecken under min sjukhusvistelse så kan jag rent ut sagt bli riktigt otrevlig. Visst, alla kan vi göra fel, men när en sjuksköterska inte ens kan sätta in en nål ordentligt, så blir jag riktigt irriterad, tycker inte om att de gör det men vet att de måste, de kan det väl göra det ordentligt från början!  Då behöver de inte sticka den där nålen hundra gånger genom mitt lilla skinn. Jag tror att de är sadister hela högen, som bara njuter av att se en plågas av smärta. Kan väl hålla med om att det där var ett lite gravt påhopp, men ni förstår poängen och vilken avsky jag hyser gentemot diverse läkarbesök. Då har jag inte ens börjat diskutera besöken hos en gynekolog, men tror att jag besparar er det för denna gång.


Ha det så bra! Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback