Söndags svammel

Det är helt mirakulöst. Lilla Freddie har på något märkligt sätt lyckats minska ner på sitt dagliga kaffeintag. Har knappt gått åt något kaffe den här veckan, har nästan ett fullt paket kvar som jag öppnade i söndags. Vanligtvis så skulle det paketet vara slut nu, men icke! Kan ju bero på att jag har jobbat mycket mer den här veckan så jag inte har hunnit fått i mig något kaffe hemma. Trots allt känns det relativt bra, det är en last som börjar avta åtminstone.  


Igår hade jag en otroligt trevlig kväll med S. Vi satt hemma hos mig till en början i alla fall och fick i oss lite alkoholhaltiga drycker, sedan fortsatte vi ner till magasinet. Där skedde det en mindre olycka. Alla som känner mig vet att jag skyr öl. Så där satt jag med en flaska med alkoläsk, tog en klunk och insåg att det inte alls smakade som det vanligtvis gör. Smaken som träffade min tunga var mycket fränare och inte alls god, så jag tittar ner på bordet och upptäcker till min stora förskräckelse att jag har tagit någons glas med öl istället för min egen flaska. Det bör tilläggas att det tog otroligt lång stund innan jag fick bort den vidriga smaken, flera portioner av köttfärspaj och några omgångar med tandborste gjorde susen. Trots det så kan jag förkunna att det kommer dröja lång tid innan jag tar en klunk öl igen, jag kan omöjligt förstå hur vissa människor kan längta till en varm sommardag med en kall öl i handen. Det övergår mitt förstånd. Som jag sa till Emma: Vilken idiot var det som kom på den otroligt dumma idén att brygga öl? Nej, tacka vet jag vin. Det är något jag finner underligt idag, många gånger kan jag uppleva att jag blir tung i mitt huvud efter att ha druckit rödvin, men idag känns det som jag endast drack vatten igår.


Nej nu har jag svamlat klart! Saknar er, ni vet vilka ni är. Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback