Mr Blund, where are you?

Jag borde sova, men det är helt omöjligt. Ryggen min värker extremt och jag hittar ingen sovställning som får mig att vaggas till sömns. La mig i sängen för snart fyra timmar sedan, men har dock ännu inte sett skymten av Mr Blund. Tydligen har han ställt in dagens möte. Så istället för att ligga och invänta honom så har jag påbörjat min söndag. Nu är det frukost som står på schemat och det var faktiskt inte helt fel.


Tog en vända till Trysil igår, lördag, införskaffade nya strumpor något som var välbehövligt då jag äger max 10 par. Dock så var vändan till Trysil väldigt spontan, ena sekunden skulle jag och D ut och gå och i den andra stunden satt vi i bilen på väg över den Norska gränsen. Det är sådana gånger som jag blir medveten om hur mycket jag faktiskt saknar att ha en bil. Vilken frihet det ger mig som människa! Hur som helst ringde jag senare på kvällen till min gamla mor och berättade om dagens resa till Trysil och givetvis frågade hon om jag hade åkt dit för att åka skidor, vilket jag förnekade och sa som det var, att jag hade köpt strumpor. Då kom det ett skrattliknande läte ur min mobiltelefon och samt en fråga: Åkte du till Trysil för att handla strumpor? Ja, men det är samma sak som att min mor skulle sätta sig i bilen för att åka till Gävle och handla något och det gör hon med största sannolikhet minst en gång per månad!


Nej nu ska jag göra ytterligare ett försök med att sova, annars kommer jag med största sannolikhet somna ovaggad till sömns senast fyra i eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback