Lite gnäll

Där sprack det marslöftet. Saker som jag glömt idag:

Köpa yoghurt, förvisso har jag frukost, men är inte så förtjust i smörgåsar till frukost.

Mitt goda godis ligger kvar i S bil.

Filmerna jag lånade av pappa ligger kvar hos D, så nu har jag ändå inget bra att se på tv.

Sen har vi det värsta av allt. Mina nycklar hem och till skolan ligger även dem kvar hos D. Det är katastrof! Förstår inte hur jag kunde glömma dem, skyller på att jag var fruktansvärt trött när ja skulle åka hem. Sedan hade jag inte haft nycklarna med mig på cirka en vecka, så även det kan ju ha varit en bidragande orsak om jag nu ska försöka finna sådana.


Nu är jag fruktansvärt trött och tror att jag redan har börjat komma in i min pms-fas. Allt känns bara kattskit. Jag är nära tårar utan någon orsak och att göra något känns lika lätt som att få Atlanten att svämma över. Jag känner bara att jag skulle vilja klaga ur mig en massa, men jag har inget relevant förutom mitt minne att klaga över just nu. Det andra skulle ju kunna vara min pms. Skulle gärna byta bort den mot vad som helst. Hatar att inte kunna hantera och sätta fingret på mina egna känslor. Känns som allt sker per automatik utan att jag hinner med att reflektera över vad som sker. Vad jag säger och vad jag menar kan vara två helt vitt skilda saker. Det enda jag har lärt mig under de senaste åren är att säga förlåt. Visst ja! Finns ytterligare en sak som jag finner mindre roligt för tillfället. Mitt hår! Måste leta upp någon sjal jag kan ha på huvudet den närmaste tiden, det ser gräsligt ut. Eleverna kommer svimma om de ser mitt hår nu och jag gråter och funderar på om ja ska köpa silver schampo eller bara lägga i en svart färg. Det återstår att se, men nu ska mitt lilla hår få vila ett par dagar i alla fall och jag ska bädda ner mig i sängen.

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback