La Karlholm

Det var en inspirerande resa som jag igår upplevde. Missade det tåget med 20 minuter som jag skulle åka med från Borlänge till Gävle, nästa tåg som gick en timme senare blev 20 minuter försenat, det resulterade att jag kom in till Gävle 18.10 och sedan kom en springande Freddie in i biosalongen 18.15 precis i tid innan filmen började. Män som hatar kvinnor. Jag bara älskade boken och för en gångs skull så var filmen inte en besvikelse. Jag bara älskar Lisbeths sätt att vara, hon tar ingen skit. Helt underbar människa helt enkelt, med ett mycket svårt förflutetet. Ni måste se filmen!

Nu är jag hur som helst i lilla La Karlholm och sitter här med mina små Maddor. Bättre än så här blir inte livet! Eller?

Det var en dyster dag för lilla Madelene igår, hon var till veterinären med sin katt Tusse igår där han avlivades med hjälp av en spruta. Allas vår lilla Madelene skulle berätta det för oss, att hon blev så ledsen och att hon ville be veterinären att ge henne en spruta också, men stressad av att vilja dela med sig av det så sa hon istället: Jag tänkte be han spruta ner mig med! Seriöst kan jag ju hävda att jag höll på att bryta samman totalt, så fel det kan bli och herrarna som var med i samtalet övervägde genast att bli veterinärer. Helt förståligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback