Vemodigt

Så var den här dagen över, så även detta läsår. Usch så hemskt det känns, eller ett bättre adjektiv för att beskriva känslan är nog tråkigt. För mig är det alltid sorgligt att lämna ett ställe och en barngrupp, det som gör att detta inte känns dock lika jobbigt beror på att jag kommer att återse dem till hösten, men då kommer jag att arbeta inne på förskolan istället för på skolan. Trots att det har kännts lite trist idag, så har dagen varit helt underbar! Eleverna var fantastiska på att sjunga, samt att springa ut ur kyrkan. Efter kyrkan så serverades det fika, därefter så tittade vi även på lite bilder från den klassresa 5-6:an gjorde till London. När även detta hade avhandlats så for alla hemåt för att göra sig redo för den årliga brännbollsturneringen, som visade sig att vara väldigt underhållande. Var nog länge sedan jag skrattade så mycket. Ett brännbollsträ flög några meter in i banan, som tur var så missade det de barn som befann sig på planen. Sedan blev en i princip nedskjuten av en extremt hård boll. Tur att hon överlevde! Sedan var det en massa andra roliga saker som inträffade, men dessvärre svårare att skriva ner så att ni kan förstå hur roligt det var. Tävlingsmänniska som jag är måste jag ju även berätta att laget som jag var med vann! Så skönt! Nu ska jag dock börja göra mig färdig för sängen, imorgon är det en ny dag som ska genomföras. Kanske ska jag även börja fundera över vad jag och min kära kollega ska hitta på som underhållning imorgon kväll. Ideér mottages varmt. Ha det bäst! Kramar

Kommentarer
Postat av: Syster

Vart har den tävlingsmänniska gömt sig tills nu? Vart var den t.ex. vid våran deal????

2009-06-14 @ 00:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback