Lite dravel

Kalla mig snål eller vad du nu vill kalla mig, men är det rimligt att en plastpåse som du köper på affären kostar 3 kronor? Jag säger som vanligast åt kassapersonalen att kasta mitt kvitto, men tydligen hade jag glömt bort att säga det i mitten av förra veckan. Så när jag ändå hade kvittot i min hand kunde jag likväl ögna igenom det. Döm om min förvåning när jag såg att en kasse som jag är van att betala 1.50 kronor för kostade 3 kronor, dessutom stod det fint på den tack för att du värnar om miljön. Förvisso 3 kronor för en god sak, men ändå det är helt obegripligt. Tänker direkt på Svenne Rubins låt "Folköl och dunka-dunka", texten överens stämmer så bra. Allt blir verkligen bara dyrare och dyrare.


Har som vanligt vart ute och tagit mig en promenad idag. Gick en mil oavbrutet idag, i en och en halv kilometer hade jag sällskap via telefon, sedan gick jag med hörlurar och var nästintill arg och verkligen tog i när jag gick i drygt fem kilometer, sedan började jag att må lite bättre, för att de sista två och en halv kilometrarna gå och dansa mig fram. I takt till musiken, så klart. När jag sedan kom hem så började jag direkt med att tillaga dagens måltid, när maten i princip var färdig, insåg jag att det rykte rejält ifrån stekpannan, hann bara tänka tanken vilken tur att jag inte har brandalarm, innan det brandlarm jag inte visste fanns gick igång. Grattis Freddie, du har lyckats!


Nu ska jag ta och bädda ner mig under täcket och se till att vakna i tid imorgon så att jag hinner med en morgon promenad. Det hjälper mig faktiskt väldigt mycket just nu, mår så otroligt bra av det och allt känns lite lättare. Ha det bra, kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback