Kvinnor kvinnor kvinnor

Nu har jag härmat efter min lilla Mikkiz. Jag har med ett gigantiskt tålamod skapat ett collage av mina vänner och andra som står mig nära. Detta har jag sedan lagt upp som bakgrundsbild på min virusinfekterade dator. Det var lite pyssligt, men nu är jag till stor del nöjd med det i alla fall. Här är resultatet.




Nu måste jag även ta upp en sak, som tog upp stor del av mina tankar här om dagen. Jag skäms. Det är så att jag många gånger kan tycka att det är otroligt pinsamt att vara kvinna. Det de allra flesta kvinnor säger, menar och gör kan många gånger skilja sig radikalt åt. De allra flesta karlar har i alla fall nog med vett för att tala klarspråk, medan kvinnor linder in det, de vill säga i små, silkessöta paket med en rosett på, andra gånger så talar vi endast i gåtor så vi kvinnor knappt ens förstår vad vi menar. Ett bra exempel på hur kvinnor kan linda in det de menar, är när man är ute och åker bil, kvinnan säger  "Det skulle vara gott med en bit mat" . " Ja", säger karln och fortsätter att köra utan att stanna på nästa matställe. Jag hävdar inte att jag inte gör samma sak själv, men det är patetiskt när man ser det utspelas framför ögonen på en. Varför är så många kvinnor så? Blir vi uppfostrade till att inte tala i klarspråk? Det finns ett flertal gånger som vi kvinnor inte vet hur karlar tänker, men hur 18 skulle vi kunna göra det om vi aldrig frågar dem? Det enda som vi istället gör, är att gå runt och spekulera i hur vi tror att de tänker. Det är absolut inte samma sak som att veta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför inte fråga?

2009-01-24 @ 03:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback