Tänka först och handla sen?

Aldrig ska man sluta att förvånas. Ska försöka få ett sammanhängande och begripligt inlägg över en del av de roliga händelser som jag har hört och vart med om idag.


Den första händelsen inträffade i natt. En av mina kära vänner gick igår kväll och la sig i sin säng och somnade. När hon sedan vaknade så gick hon upp och sminkade sig samt gjorde sig klar för att åka till jobbet, därefter tittade hon på klockan som visade sig vara 24.00. Det roligaste av allt är att hon blir otroligt sur om hon inte får sova. Hon är en person som man bör akta sig noga för att väcka i onödan. Så hur hon lyckades somna om, är för mig ett stort mysterium, ser henne framför mig hur hon går omkring och svär i sin lägenhet.  


Den andra händelsen är att en annan vän till mig har haft problem med sin bil. Detta har resulterat i att han inte har kunna tagit sig till jobbet. Idag efter att han hade införskaffat sig en ny bil, så lyckades han laga den gamla. Så från att inte ha en endaste fungerande bil, så har han nu två som rullar.


Den tredje händelsen som gjort att jag har vikt mig dubbel av skratt är att jag skickade ett meddelande till min far där texten löd "Någon ringde nyss till mig och frågade massa om dig! :-O" Om man bläddrar ner ett flertal rader så står det sedan "Är du så desperat att du inte ens hinner läsa klart medelandet? ;) skicka vidare och se hur många desperata vänner du har !:)"  (Stavfelet beror på att jag endast citerat vad som stod). Pappa ringde givetvis upp mig, när jag berättade för honom att han inte hade läst hela meddelandet skulle han göra det samtidigt som vi fortfarande pratade i telefonen med varandra, detta resulterade i att han ringde upp mig ytterligare en gång. Jag som tänkte att mottagningen hade brutits besvarade det. När jag sedan tittar ner på telefonen ser jag att jag har två samtal igång båda är från pappas mobil, varav det ena är parkerat. Hur stor är sannolikheten för det? Visste inte överhuvudtaget ens att det gick!


Så för att sammanfatta den här dagen så har den hittills vart full av skratt. Finns förvisso mer saker som har fått mig att skratta rejält, men dessa är de händelser som jag känner att jag inte kan låta bli att dela med mig av. Sensmoralen i alla dessa historier är att man ibland kanske behöver tänka ett steg ytterligare och inte bara handla. Rätta mig om jag har fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback