Sträck på er och var stolta!

Nervös till tusen, är de tre ord som har stämt bra in på mig idag. Det är nämligen så att de femmor som jag har i skolan, har idag vart med och tävlat i kvartsfinalen av "Vi i femman". Denna kvartsfinal sändes live i P4 Dalarna och du kan lyssna på programmet om du går in på: www.sr.se/viifemman, därifrån kan du bläddra dig fram till detta program som sändes tisdagen den 27/1 klockan 17.00-18.00. Trots allt så tror jag inte att jag var ensam om att vara nervös. Jag har en känsla av att både deltagarna samt publiken var minst lika nervösa som jag! Ett tag trodde jag att det var läge för mig att gå in på toaletten och hulka upp lunchen för att jag var så nervös. Jag som inte ens var med och tävlade! Nervositeten släppte allt mer ju längre tävlingen pågick, lite av den släppte redan när en av eleverna tog det första poänget till vår skola. Det kändes så skönt, då var de med i tävlingen. De gjorde ett fantastiskt bra jobb och var otroligt duktiga. Det var jämnt mellan lagen, inför sista frågan stod det 11-11! Sista kategorin var planeter, här fick lagen själva bestämma svårighet på frågan, från 1-5 och belönades med lika många poäng. Tyvärr, måste jag nog säga så fick Säter åka hem med en seger på 14-11. Trots allt så var det ju inte egentligen någon större förlust. Tänk att en av Dalarnas topp 8, 5:or går på den här skolan. De är ju otroligt duktiga! Önskar Säter, ett stort lycka till i semifinalen. Till 5:orna på Vildmarksskolan. Sträck på er och var stolta. Jag använder vanligtvis inte svordomar i min blogg, men fy fan vad ni är grymma!  Glöm inte det!

Sedan måste jag ju även berömma alla andra elever, föräldrar och övrig publik för ert fantastiska stöd och för ert engagemang, stöttning och delaktighet. Ni var minst lika grymma!

Kramar till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback