Just innan världen vaknar till liv

Det finns knappt något som irriterar mig till den grad som min dator gör just nu. Mitt internet verkar endast fungera till och från. Datorn tar otroligt lång tid på sig att fundera över saker. Jag måste nog erkänna att det är dags för lilla Freddie att göra en grovrensning och uppdatering av denna lilla dator. Detta kommer att ske i helgen. Så om någon, mot förmodan, skulle sakna mig ute på msn så vet ni svaret. Jag har en föraning om att jag inte kan ha diverse program igång medan jag rensar, det skulle bara dra ut på allt elände. Det vill jag definitivt inte. Detta ska bli som att ta bort ett plåster, med andra ord ska det ske snabbt och smärtfritt.


Fick en otroligt fin dikt på min mail idag. Alla ni som känner mig vet att dikter är bland det bästa jag vet. Bara därför så kan jag inte låta bli att dela med mig av denna underbart, vackra dikt. Läs och njut av detta hänförande konstverk, skapat av ord.

Vet du att du doftar som afrikas jord
värme - trygghet - röd ångande hetta - glödande

vet du att du smakar som himlars mjölk
att jag aldrig kan få nog
att min törst aldrig kommer att släckas

vet du att smeka dig
känns som att doppa fingrarna
i ett hav av siden - sköraste

som jag aldrig vill göra revor i
vet du att du är vackrare
än utsikt från fjället

tidig junimorgon
just innan världen vaknar till liv
när allt slumrar utan kärlek och vi

vet du att ditt hjärtas ljud
låter starkare än alla gospelkörer
än alla trummor
att ljudet det spelar för evig dunkar i mig
ger mig livets rytm

vet du att din kropp
mot min
var tanken
då i begynnelsen
sen i evigheten

Vet du att din kropp mot min
är en nödvändighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback