En lång ramsa av svordomar

Precis innan jag började skriva, var jag så irriterad att jag hade kunnat dra en lång, lång otrevlig ramsa av alla de svordomar som jag kan. Har nämligen upptäckt anledningen till varför min dator är så fruktansvärt seg. Virus. Detta är dock något som jag inte kan finna lustigt ur någon aspekt alls. För mig är detta en fullständig katastrof! Hade nästa, bara nästan, känts bättre att veta att jag skulle dö inom ett år. Är så fruktansvärt irriterad på den här skiten, rent ut sagt. Så vad ska jag göra nu? Jo, nu ska lilla Freddie försöka klura ut en lösning, med lite assistans från sin far, för att få bort det där hemska viruset från datorn, sedan kan vi alla hålla våra tummar för att jag lyckas. Ifall detta går vägen så ska jag aldrig mer sitta och gnälla över att min dator är seg, inte före jag har genomsökt att datorn är "frisk" i alla fall. Det är ju som att säga till någon med högfeber varför ligger du och vilar dig så mycket? Jag kanske överdrev liknelsen lite väl, men hoppas ändå att ni förstår vart jag vill komma med det. Man bör inte anklaga någon eller något förrän man har all fakta.


Det som dock gjorde mig på lite bättre humör var att min kära mor ringde. Döm om hennes förvåning när jag svarade i telefonen 06.15 med en glad och pigg röst. Det händer relativt sällan. Jag tror hon fortfarande inte har smält det till 100 %. Hon funderade hur jag kunde vara vaken nu och varför jag vart vaken sedan 5.00. Jag sa som det var, en trevlig liten kille ringde och väckte mig, var på hon frågade vilken av dem?  Vilken av dem? Så vitt jag vet så finns det bara en som jag skulle kunna säga att det är riktigt trevligt när han ringer. Ibland blir jag inte riktigt klok på min mor, men det är nog ömsesidigt. Jag kunde dock inte låta bli att skratta åt hennes kommentar. Må du vila i frid eller i alla fall ha en bra natt sömn nere i Frankrike så du inte är lika förvirrad nästa gång vi ses kära mor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback