En intuition

Något är fel. Det är något som är helt uppåt väggarna fel. Klockan är 08.00, det är söndag och jag är vaken.  Redan där tror jag att även ni börjar få onda aningar. Då ska jag även tillägga att jag har vart vaken en timme redan.  Kan detta vara ett tecken på en dålig dag? Jag som tycker att det är skönt att sova, har helt omöjligt för tillfället att sova. Det är som att "miss rastlös" inom mig har vaknat till liv och bara vill få saker gjorda och visst har jag redan fått saker avklarade. Jag har vikt ihop tvätten som har hängt på tork samt startat en ny maskin med tvätt. Detta är illa!

Sedan har jag en annan sak som är otroligt fel. Var är min mensvärk? Inte för att jag njuter och uppskattar min mensvärk, men den är borta! Vanligtvis så borde den vara här nu, men jag kan sitta och stå utan några som helst problem. Det värker inte alls, detta är något helt nytt för mig. Jag uppskattar det till hundra procent, vilket jag misstänker att alla utan mensvärk gör när de har den roliga veckan. Jag känner mig ju nästan normal. Har inte heller haft något större besvär av pms förra veckan. Jag har inte irriterat mig över småsaker och inte större saker för den delen heller. Mina tankar har inte genomsyrats, som oftast innan mens, av negativa tankar. Jag har bara varit mig själv! Det jag nu alltså funderar över är; vad är det för något hemskt som kommer att drabba mig nu, när jag har haft turen att slippa allt det jag avskyr?

Du vet att det är en dålig dag då...

•   ... brödrosten, mot förmodan, levererar två stycken perfekta mackor.

•   ... din blind-date visar sig vara din f.d. fru.

•   ... din uppblåsbara flickvän exploderar.

•   ... du hoppar ur sängen och missar golvet.

•   ... du kissar blått.

•   ... du sätter bh:n på fel håll och den passar bättre.

•   ... du sätter båda kontaktlinserna i samma öga.

•   ... fågeln som sjunger utanför ditt fönster är en vråk.

•   ... solen går upp i väster.

http://www.livet.se/ord/kategori/Du_Vet_Att_Det_är_En_Dålig_Dag_Då_...


•   ... du vaknar före väckarklockan.

•   ... du ställer dig i duschen och inser att det endast finns kallvatten.

Mina tillägg. Är det någon annan som har ett bra exempel på när man vet att det är en dålig dag?



Klockan 10.00
Jag visste det. Jag skulle aldrig ha kompletterat den där listan! Det som nu har inträffat är att jag såg framemot att få ta en varm och härlig dusch. Detta resulterade istället i att jag fick uppleva en riktigt svalkande, isande kall dusch. Därmed så kommer jag inte fylla på den där listan ytterligare, men känner du för att hjälpa mig att komplettera listan, så är du hjärtligt välkommen att göra det.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback