Det är tanken som räknas ändå

Tanken var den att jag skulle mysa ner mig i soffan, för en gång skull. Ta med mig täcket och se någon värdelös, eller om jag har tur, en bra film. Det är förvisso fortfarande tanken, men kan inte låta bli att berätta något otroligt roligt. Det har kommit snö idag! När jag säger det känner jag mig som ett litet barn, men det kan inte hjälpas. Jag älskar snö. Det är bland det bästa som finns och ska det vara vinter, så ska det vara vinter också. Det som tyvärr stör mig nu är att under detta vita, änglalika snölager finns det något som inte är lika roligt. Fallet är sådant att marken har vart betäckt med is, på alla möjliga ställen längs vägarna och givetvis så ligger den kvar under snön.  Detta medför att snön döljer isen och jag går och halkar omkring som en Bambi på hal is, med ögonbindel. Så fullt ut så kan jag dessvärre inte glädjas åt snön, men likväl så mår min själ lite bättre av att mötas av en vitutsikt från fönstret än en grå. Nu har ni fått en liten uppdatering av vad som sker uppe i västra Dalarna, med det så tar jag mitt varma, mysiga och stora täcke och beger mig in i vardagsrummet för att vila upp min kropp och själ med hjälp av en film.

Ha en trevlig afton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback