Veckans stjärna

Fick idag en knasig, men ack så rolig idé när jag satt och skrev med Niclas på facebook. Varför inte skriva om någon i min närhet en gång i veckan? Därför blev veckans val av stjärna Niclas.



Han är en ung karl som fyller 19 år den 12 September. Jag har lärt känna denna person eftersom han är tillsammans med min yngsta lillasyster. Niclas bor i Karlholm och har en liten mun som går i ett. Han är rolig och nära till skratt. Dessutom ska han ha en stor eloge för att han kan hantera min lillasysters temperament. Hon har väldigt lätt för att bli sur på det mesta i allmänhet och mig i synnerhet. För att få några tips av Niclas som spenderar mycket tid med henne frågade jag hur han gjorde för att stå ut, svaret blev "no comments !" Så jag får nog helt enkelt klura ut det svaret själv.

Niclas läser tredje året Teknik på Högbergsskolan i Tierp och om vi inte hittar han i skolan så bör vi finna honom vid en dator eller i en ishockeyhall, eftersom träning och datorn tar upp mycket tid av hans fritid, men mellan träningspassen och tiden framför datorn ägnar han sig åt att umgås med sina vänner.
Niclas ser upp till kungen, men tillägger att det inte är svenska kungen bara "Kungen", det får mig att börja fundera över på hans perspektiv på livet, för några fobier har han inte heller.

Favorit filmen är "Gladiator", så då är ju min fundering om han gillar den råhet som antikens Rom ger sken av eller om han bara tycker om Russel Crowe. Har du funderingar på att bjuda hem Niclas på mat och vill vara säker på att han ska uppskatta måltiden, så bör du servera han tacos, förmodligen med en jäger och en öl till.
Jag frågar även vilken musik han bäst tycker om och då svarar han: "Det du inte gillar," med ett brett leende på läpparna.

Där ser man, där ser man.  Nu har jag presentera er för mannen som myntade uttrycket: "Guldminne bläckfisk".


 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback