Var dag - en ny upptäckt!

Helt talanglös eller snarare helt kass är jag på att packa. Förvisso trodde jag att jag skulle åka bil både ner till Avesta och tillbaka hem, men icke. Bil ner och tåg tillbaka. Nu var det så att jag hade packat med mig diverse saker både nödvändiga saker och sådana som lika gärna hade kunnat ligga kvar hemma. För att kunna ta mig hem utan att behöva bära på alltför mycket så lämnade jag lite smått och gott hemma hos E. Jag kommer ju trots allt tillbaka på torsdag, men då ska jag övernatta hos M. Det är på tiden. Det var otroligt länge sen jag såg E, men nästan lika länge sen jag såg M. Så nu blir det väl en mystorsdag, antar jag i alla fall. För det har gumman lovat mig.

Jag har en vana att hävda att man lär sig något nytt varje dag. Det stämmer. Idag har jag lärt mig att det är alldeles för mycket med två väskor som är fullpackade varav den ena inte ens går att stänga när man är ute och åker. Sedan så vet jag att till nästa resa så ska jag packa med mig massor med godsaker, för hungrig, det blir jag! Så då vet vi alla att nästa gång, på torsdag, så kommer lilla Freddie likt förbaskat ha med sig två fullpackade väskor. Jag får nog skaffa mig en stor, stor, stor resväska! Problemet med en gigantisk resväska är dock att chansen att den får plats på sätet bredvid mig på tåget respektive bussen är minimal. Vi lär oss något nytt varje dag oavsett om vi är medvetna om det eller inte. Hur vi väljer att använda oss av vår nya erfarenhet/kunskap, det är upp till var och en.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback