torsdag kväll

Nu är lovet nära. Det känns lite konstigt att åka hemåt igen. Trivs ju så bra här uppe, nu när vi har så mycket snö och mer torde det bli, det kommer sådan där vita, tindrande flingor ner från skyn mer eller mindre hela dagar nu. Så varför ska jag åka hem nu? Det finns väl inget annat svar än att det är nu jag har ledigt från skolan och har tillfälle att åka hem. Ska även avlägga en liten visit hos min farmor, som denna vecka återigen har legat inne på "Ackis" i Uppsala, så jag hoppas hon mår bättre. Det är hemskt att se sina nära att åldras, känns som man står bredvid och ser på, men man kan inget göra. En hemsk känsla. 


Har även börjat med min packning idag. Jösses! Jag lärde mig nog inte ett dyft sist jag var ute och reste. Hittills så är det två väskor som är fulla till brädden av mina saker, då har jag inte ens börjat packa ner mitt smink och andra hygienartiklar. Det är bara att förbereda sig på en mer eller mindre katastrof. Det som grämer mig mest är att jag ska vänta på tåget mellan Borlänge och Gävle i över en timme. Hur bövelen ska jag orka det med åtminstone tre stycken väskor? Sen har vi ytterligare ett litet problem. Hur ska jag få med mig mina skor, de som jag inte ska ha på mig när jag åker härifrån förstås. Det finns inte en chans att jag bara tar med mig ett par. Kanske får införskaffa mig ett par nya? Det var ju trots allt evigheter sedan jag köpte ett par skor, så det är inget som jag kan få dåligt samvete över att ha spenderat pengar på. Det kan nog alla mina vänner skriva under på att jag är i stort behov av ett par nya skor. Det var min bästa idé idag! Gå på shoppingrunda efter skor. Någon som vill göra mig sällskap?


Nu har jag dravlat färdigt för idag, ska nu krypa i säng för att orka med den långa färden. Bussen lämnar byn 14.55 och anländer Gävle centralstation 21.37 imorgon kväll. Så är det någon som vill mig något så finns jag ett samtal bort. Ha det bäst!




***** New Puma shoes size 39 *****

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback