Tillåt mig att små le

Sitter hemma hos E och har precis avnjutit en fantastisk måltid, bortsett från att tortillabrödet innehöll vitlök. Detta har bidragit till att det smakar urk i min mun just nu och det spelar ingen roll om ja så skulle skrubba hela munnen med sandpapper så skulle den vidriga smaken inte försvinna. To bad! Dock så lär ja tacka E för måltiden.

Har även vart ut på expressen och läst de senaste nyheterna, hittade en som framför allt fångade mitt intresse. Rattfull skyllde på Molgan. Det är så att jag skäms över det svenska rättsystemet. Hur kan det vara möjligt att en kille blir friad efter att ha kört rattfull på grund av att han skyller på en person (som ingen har sett) som är 120-130 cm lång, har hår som räcker ned till knäna och bryter på norska? Det övergår mitt förstånd. Som E så fint uttrycker det, ser den personen ens över ratten? Det andra som är förvånande är att en sådan person sedan kan kräva 100 000 kronor i skadestånd för att hans körkort hade blivit indraget. Är ju inte mer än rätt! En person som kör alkoholpåverkad ska minsann få ta konsekvenserna utav sitt handlande också. Den där grabben hade bara tur att han inte körde över någon, då hade nog ingen Molgan kunnat rädda honom! För mig så stärker bara det min åsikt om att vi har ett alldeles för snällt rättsystem i Sverige. Nog för att man är och bör vara oskyldig tills det att man är dömd, men snälla domstol, det är väl hur uppenbart som helst att den där grabben själv var den som körde bilen, varför hade han annars stannat? Skulle jag åka förbi en polisbil nykter så hade jag minsann inte stannat intill vägen bara ändå och hade jag druckit så hade jag kört utav bara den. Då hade jag förhoppningsvis frånkommit det svenska rättsystemet på ett bättre sätt, men du verkar ju kunna dra vilken rövarhistoria som helst, de svenska domarna verkar ju vara blåögda och fortfarande tro på tomten. Imorgon kommer vi att få läsa om den svenska styckmördaren som fick dagsböter då han hävdade att det var Peter Pan som var där och den styckade mannen var Kapten Krok. Grattis Sverige! Vi har ett rättsystem som fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback