Guldminne bläckfisk II

Igår var jag så stolt över mig själv att jag hade kommit ihåg att ta med mig mössan från Söderfors. Det var faktiskt riktigt skönt att använda mössa ute i vinterkylan, hade nästan glömt bort hur det kändes. Så igår när jag gick från Mikkiz för att hälsa på Emma var det ytterst nära att jag glömde den, men när jag däremot var på väg till D, så upptäckte jag till min stora förskräckelse att min mössa låg kvar hos Emma, där ligger den fortfarande. Undra vad man kan göra för att förbättra sitt minne? Vissa hävdar att lösa korsord är ett bra sätt, detta testar jag var eviga dag, det värsta med det är att jag aldrig kommer ihåg vilka ord det var som jag skrev sist. Det är lönlöst, men ett roligt tidsfördriv. Det andra sättet kan vara att dricka kaffe, det motverkar alzheimers, då kan jag bekräfta att det är nog ytterst få som dricker samma mängder kaffe som jag, på en förmiddag är det inte ovanligt att jag har fått i mig åtminstone sex koppar kaffe. Är det någon som kan komma med några bra tips som gör att jag får ett utmärkt minne, jag menar allt oväsentligt som jag inte behöver komma ihåg lagras alldeles utmärkt i mitt lilla huvud, men sedan har vi dessa saker som jag borde komma ihåg, de flyger bara iväg med lätta vingar och återvänder dock när det är för sent. Jag bör väl vara glad egentligen att jag kommer ihåg vad det är för veckodag, datum, vecka samt år, men vad tjänar det till egentligen när jag inte minns vad det är jag borde uträtta? Visst ja, det är lov, det finns inga större måsten idag.

Härligt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback