Fredag den trettonde

Denna helg kommer jag att tillbringa i Rörbäcksnäs. Helst av allt skulle jag vilja ha åkt ner till Avesta, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Jag vill inte smitta de andra med min magsjuka. Så detta kommer bli en otroligt lång ledighet, men med min trötthet så borde den här helgen snart vara över. Just nu skulle jag vilja lägga mig ner i sängen och titta på en skräckfilm, men det kan jag inte. Jag gillar verkligen skräckfilmer, men jag klarar inte av att se dem.  Jag måste erkänna att jag skrämmer upp mig en hel del om jag tittar på dem i min ensamhet, även med andra kring mig kanske bör tilläggas. Undra hur en vuxen person, som jag dock är, kan låta sig skrämmas till en sådan höggrad? Jag menar det är väl ändå syftet med filmerna, men hur många sitter och tittar ut genom fönstret för att övertyga sig själv om att detta inte sker i verkligheten? Hur många sitter med en kudde framför sig med en cirkelformad glipa i så att man inte ser mer än bara just teven? Egentligen till vilket syfte? Jag ser ju ändå vad som händer, enda fördelen är att jag snabbare kan få kudden att skymma det som sker och ser jag inte vad som sker, vad är det då för mening med att se filmen? Nej, lilla Freddie själv i ett hus mitt ute i ingenstans i kombination med skräckfilm, är inte ett lyckat koncept. Så den planen kan jag genast stryka, men vad sjutton ska jag göra hela helgen? Är det någon som har något bra förslag? Kanske titta på "Fredag den trettonde"?


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hejhej;) Snygg blogg;) vet inte mer vad jag ska skriva....

2009-03-20 @ 17:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback