Veckans stjärna

EMMA!

 

Emma är en nära vän till mig. Ofta omnämnd i min blogg. Hon är ensamstående två barns mor, boende i Krylbo. Hon är en tjej som har otroligt nära till skratt, men emellanåt får jag gå in och vara brutalt ärlig mot henne för att hon inte ska gräva ner sig helt. Som tur är hon likadan emot mig. Ska du bjuda denna underbara tjej på mat så är det säkrast att du väljer någon form av lax, med färsk potatis till. Redan här kan man ju börja fundera vad vi två egentligen har gemensamt. Jag ser mig själv gärna som pryd och det är definitivt inte hon! Däremot har vi gjort två helt fantastiska resor ihop, en till Sälen och en till Mora, även om ena bara varade en dag så är det två av hennes bästa minnen.

Emma har ingen favorit artist och hon lyssnar på det mesta som spelas på p3, rock, pop, techno, house med mera. Favoritfilmen just nu är ”Walk the line” och alla vi som har sett den kan ju bara instämma, men om det är favoritfilmen, vet jag inte.

Emmas högsta dröm är att bli en SHB med sjuksköterskelegitimation. Om ni, liksom jag inte alltid förstår hennes uttryck så är SHB en förkortning för Sporthojs babe. Det är inte höga krav hon har. Skulle hon däremot vinna en miljon så skulle hon resa, förmodligen till Kreta som för henne är ett drömresemål, hon skulle även köpa en ny bil och spara lite åt hennes barn.

Det värsta den här bruden vet, är folk som ljuger och ormar. Ja, det är ju rätt passande att hennes fobi för ormar går ihop med de som talar med kluven tunga. Slutligen så skulle hon utan svårigheter kunna tänka sig att ha ett one night stand med Mikael Persbrandt.

Detta var en liten presentation av min kära vän som uttalade frasen: En fartkamera! Mitt i centrum. När vi åkte genom den lilla byn Lima.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback