Dymmelonsdag - påskhelgen är nära

I dag är det Dymmelonsdagen, det innebär att det är skärtorsdag imorgon. Vet att jag inför julen var en aning negativ och ansåg att halva nöjet med storhelgerna försvinner när man inte längre är barn eller det inte finns några barn kvar i den närmsta släkten. Känner precis likadant inför påsken. Hela nöjet med helgen har försvunnit. Den största skillnaden är ju dock att jag julpyntar, men inte påskpyntar. Sedan kan jag inte heller för den delen minnas när jag senast åt en påskmiddag, funderade över det idag. Tror att det senast var för cirka fem år sedan, men kommer dock inte ihåg. Detta ska jag givetvis ändra på i år, det vill säga om jag orka sätta mig på bussen 06.55 på lördag morgon. Det är nämligen så att min äldsta lilla syster, Sofie, insisterar på att jag ska avlägga en liten visit hos henne och förtära mängder av god mat. Tror det beror på att hon tycker att jag fortfarande är för smal, även om jag under de senaste månaderna har följt min ostbågs- och godisdiet till punkt och pricka.  


Trots allt är den här storhelgen tillägnad barnen. Vi påskpysslar för deras skull. Inhandlar påskägg åt dem och så vidare. Har ingenting emot helgen, men för mig så känns det mest bara som ytterligare en helg, där alla som inte har familj har en anledning till att träffas och konsumera mängder med alkohol. Detta är dock endast min uppfattning av denna helg. Trots detta har jag idag dock lyckats åstadkommit med att göra en kyckling i tyg med lite stoppning. Det är också det enda form av påskaktigt som jag äger.


Hoppas ni får en trevlig kväll, så syns vi på blåkulla imorgon. Ska bli så skönt att slippa klä ut mig!. Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback