Härliga söndag!

Idag är det söndag, en dag som i mitt tycke inte alltid är så rolig. Det beror nog framför allt på att det på lördagar kan hända att jag tar mig "ett" glas vin. Detta gjorde jag visserligen igår också, men hoppade upp ur sängen, relativt pigg redan klockan åtta. Sedan dess har vi gjort ett flertal saker, men det som ändå borde vara det bästa är tårtan som vi nyss har tillverkat. Den ser otroligt god ut. Så nu återstår det endast att vänta på lilla Mikkiz, så vi även får provsmaka tårtan. Det kanske bör tilläggas att jag nog kommer äta tårtan med en viss skepsis, detta beror framför allt på blandningen av allt gott som tårtan innehåller. Äppelmos, hasselnöts nougat och vaniljsås. Undra vad tillverkaren tänkte när han beslutade sig för den blandningen? Kanske var det så enkelt att mr tänkte det är gott å det är gott. då måste det ju vara gott ihop.


Som sagt, nu väntar vi endast på Mikkiz, samt att äta någon form av lunch innan tårtan ska in i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback