Som ett barn innan julafton

Jösses så dåligt jag har sovit i natt. Jag tror de flesta kommer ihåg när man var liten och det var dagen innan julafton. Jag åtminstone låg där i min säng och funderade vad jag skulle få för kläder i de paket som låg under granen, det var ju dessa kläder jag skulle ha på mig julafton och juldagen. sedan funderade jag vidare på vad som kundes tänka ligga i de andra paketen. Hade de köpt det som stod på önskelistan? Ungefär så var det även i natt. Jag låg bara och tänkte på en viss person och vet inte vilken reaktion jag kan förvänta mig idag. Jag måste säga att det kommer att bli svårt att förhålla sig. För er som iinte vet kan jag bara säga att jag låg och grubblade en massa.

Trodde att jag aldrig skulle somna. Först satt jag uppe och gjorde om bloggen lite, sen när jag la mig vid ca. 02.00 så kunde jag inte somna.  Sedan läste jag lite i en bok som jag lånat av min syster för att sedan försöka sova, denna procedur upprepades tre gånger, sista gången jag tittade på klockan så visade den 03.52. Fy sjutton tänkte jag, mamma skulle göra kaffe åt mig klockan 06.00, så då var det bara att försöka tänka på något som skulle få mig att somna, det går ju inte att ligga och tänka på att man måste somna, istället tänkte ja; "om jag är vaken i 30 minuter till så kan jag ringa och väcka syster så hon kommer upp till jobbet i tid. Innan jag visste ordet av det så sov jag äntligen!

Nu på morgonen så kom jag upp till frukostbordet där mamma och Sören hade börjat intaget av sin frukost så jag tog min kaffemugg och fyllde den med kaffe och en skvätt mjölk och satte mig till bords. Jag måste ha sett ut som sju svåra år, för de sa mest bara godmorgon och tittade på mig, Jag upplever mig själv inte som morgonsur, menmåste få några minuter i början av morgonen utan att prata, det vill säga innan jag fått kaffet i alla fall, oftast ska jag även ha tagit mig en cigarett innan humöret strålar, som den solstråle jag är.
Eller rättare sagt innan bitchen i mig har vaknat till liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback