Snö

Igår kändes det som detta snöväder aldrig skulle ta slut. Snön bara fortsatte att dala ner från skyn. Gick till min mor ca. 21.30 igår för att sedan fortsätta hem till min far. Jag fick verkligen pulsa fram i snön. Funderade även över när de egentligen hade plogat där sist. När jag sedan skulle gå tillbaka hem till syster min vid ca 1 så fick ja pulsa fram ännu värre. Fanns knappt några bilspår att gå i heller. Sedan föredrar jag att gå på en trottoar när dessa finns, men det var svårt att veta vart den var då de var snövallar men inte plogat. Speciellt som igår när jag hade glömt min reflex hos mamma, kände jag att det inte fanns något annat alternativ än att försöka gå på trottoaren. Efter att ha kört bil nu i ex. antal år är jag starkt medveten om hur dåligt man syns utan reflex. Det spelar ingen roll att det finns gatulampor, man syns dåligt i alla fall! Jag hade dock tur som endast mötte en bil på min lilla vandring.  När jag sedan kom fram till huset där min syster bor insåg jag att mina fotspår hade snöat bort för länge sedan. Snön låg där vit och såg helt orörd ut. Är inte det helt fantastikst?

Jag älskar snö! Ju mer, desto bättre! Det enda som jag bävar över just nu är bilresan på torsdag. Först ska jag till Tierp och besikta mammas bil, efter det så bär det iväg mot Avesta. Jag tycker verkligen inte om att köra i vinterväglag, sedan det jag körde av. Efter det har jag dock ändrat mitt motto, förut var det viktigaste att jag kom fram i tid, nu är det viktigare att jag kommer fram, överhuvudtaget. Finns det någon som inte kan hålla med om det påståendet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback