Lite tankar

Efter ett visst antal år på högskolan så har diskussioner angående genus kommit upp titt som tätt. Det har gjort att jag har uppmärksammat mitt eget tänkande angående genus.  Det är ju inte meningen att flickor och pojkar ska behandlas olika utifrån deras kön, men ändå är det ibland svårt. Jag gick och funderade över detta på vägen hem från Willys idag. En karl som bor själv handlar, enligt mina fördomar, pizza, läsk och andra onyttigheter. Så där gick jag och tänkte samt insåg att jag nog är en riktig tjej! Jag handlade grönsaker, soppa, frukt, fruktsoppa och sedan blev det ju visserligen lite choklad också, men det skyller jag på mensen. Annars ser jag mig inte som en stereotypisk tjej. Jag är inte direkt ordningsam av mig och det ska man väl vara om man är tjej, eller? Jag tycker om att spela fotboll, det är ju en sport för killar. Jag tycker inte om att dammsuga, men jag tycker inte om att se smutsen ligga på golvet. Däremot är jag verkligen en tjej i andra avseenden. Jag tycker att det kan vara avkopplande att diska, om det inte är världens berg förstås.  Älskar att läsa romaner, ju snuskigare desto bättre. Inget går upp mot en kopp te och en bok av Nora Roberts, tantsnuskets okrönta drottning.  Sen när det gäller det yrkesmässiga så har jag nog valt ett väldigt stereotypiskt arbete också, förskollärare. Tillbaka till böcker och så, så måste det tilläggas att jag älskar att läsa dikter samt skriva egna. Helst skriver jag egna när jag är mindre glad eller otroligt glad. Så ni kan ju bara ana er till vad upplyftande det kan vara att läsa dem när jag har en sämre dag, eller inte. I förra inlägget valde jag att lägga in ett citat ur en av C. Andersson dikter, så nu får ni istället en provsmak på en av mina, kommer dock inte exakt ihåg när jag skrev den, men antar att det var cirka tre år sedan.


En längtan

En längtan så stark,
den går inte att förneka.
Den kan inte försvinna.
En längtan efter att du rör mig,
att du smeker min kropp.
Känna dina läppar emot min hud.
Känna hur du andas.
En längtan att få höra,
vad jag för dig betyder.
Få höra hur mycket du vill ha mig,
att du mig älskar.
En längtan att få vara din.
Alltid ha dig tätt intill.
Känna att vi blir en,
bara få se dig njuta.
En längtan att det aldrig upphör.
Känna hur du vill ha mer.
Känna sig bekräftad.
Känna sig tillfredställd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback