En helg i hemstaden!

Nu är det så att jag för tillfället bor hos min syster som inte har internet, så nu är jag hos min pappa för att ge er lite detaljer om min vistelse här. Så nu sitter jag vid pappas stationära dator me en kopp kaffe latte i handen och tänker p hur glad jag är att Mikkiz har lärt mig hur man tillreder en kaffe latte. Älskar dig gumman!

Jag tror inte detta är sant! Från det jag kom till min hem"stad" så har det snöat konstant. För visso befinnar jag mig endast några kilometer från Norrland, men ändå. Så fort jag ska gå utanför dörren så är det tusentals snöflingor som singlar ner. Det är inte så att jag inte tycker om snö, jag tycker det är otroligt vackert. Det blir mycket ljusare och så, men jag önskar dock att det hade kunnat blåst lite mindre så inte alla snöflingor tog sig in under min jacka, tröja och linne. Jag kan omöjligt tycka att det är mysigt att känna snöflingorna så tätt emot min hud. Ansiktet räknas inte, det får man helt enkelt ta! Det som jag klurar mest över just nu är om det är lika mycket snö hemma, som det är här? Är det verkligen typ två decimeter snö hemma också?

Igår var i alla fall en bväldigt rolig kväll. Vi gjorde hemlagad pizza, drack lite vin och smirnoff. Icke att förglömma det roligaste av allt. Vi spelade massor av roliga spel. Så nu vill jag bara avslutningsvis slå ett slag för det allra roligaste spelet taboo. Det är ett spel där man spelar i lag, där en av lagmedlemmarna ska förklara ett ord utan att säga det. Det var bland det absolut roligaste spel jag spelat. Jag skrattar fortfarande idag åt viss förklaringar.

Nu måste jag tyvärr gå för min far ska och hälsa på sina föräldrar. Men jag saknare er där hemma. Syns om ett par dagar. Massor av kramar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback