Vad gör jag här?

Som sagt så är jag nu i Söderfors. Den stora frågan är; "vad gör jag här?". Inte för att jag har mycket mer för mig hemma, men det är ju ändå hemma. Ska tvätta alla mina kläder idag, så nu har jag vart och snokat efter byxor i min yngsta lillasysters garderob. Hon är hur smal som helst, men för första gången i mitt liv så kom jag i hennes byxor, men hade önskat att längden på dem hade kunna vara lite längre, med det får väl gå. Som tur är så läser inte hon min blogg, för jag kan utan problem föreställa mig hennes irriterande och sura stämma om hon skulle se mig i hennes byxor, orden hon skulle använda är:"Men Fredrika! Det där är mina byxor. Ta av dig dem. Du har väl egna. Nu får du tvätta dem! Va dryg du är!" Ungefär i den jargongen skulle de vara.

Under tiden jag skriver detta sitter jag och min äldsta lilla syster och diskuterar minsta systern. Är det inte helt otroligt hur väl man känner sina syskon? Båda två är helt säkra på hur hon skulle reagera. Sedan vet vi exakt vad hon säger om man övertalar henne och det sker alltid med en stor suck.

Idag ska jag följa med Sofie till hennes jobb. Får väl se hur jag klarar av ett par timmar i verken. Pappa har i alla fall lovat bjuda på kaffe om jag kommer. Det tackar jag för. Det är det enda som för tillfället, utan problem glider ner i min mage, Kan ju förvisso bero på att det är flytande.  So wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback