Älskade vänner

Nu är julhelgen förbi. Hade kunnat fullbordat den ordentligt genom att gå på den traditonsenliga bandymatchen, som är ett måste för alla som är uppväxta på en bandyort. Jag tänker dock inte gå utanför dörren något mer idag. Tycker att jag har frysit så det räcker och blir över sen går dagen. Var ute på möbeln i Tierp igår och fryste så mycket att jag inte visste vad jag hette. Det kan ju förvisso vara självförvållat då jag hade min höstjacka istället för vinterjacka på mig, och gick klädd i kjol och kortarmad tröja. Sant som det är sagt, är huvudet dumt, så får kroppen lida!

Julafton visade sig bli riktigt lyckad. Alla vi gamla partypinglorna återförenades för en natt. Vi hade kopiöst roligt och dansade och sjöng för full hals. Det är lite underligt hur man kommer tillbaka till de gamla rollerna, trots att det var tre år sedan vi senast träffades allihopa. Jag tror att det var min bästa julafton hittills. Det är inte för inte man saknar sina gamla vänner så mycket. Vi är både så lika och olika varann, men kompletterar varandra på det bästa sätt. En sak är säkert, det blir aldrig en tyst stund med oss samlade och inte heller någon tråkig stund. Det enda som existerar är glädje och skratt! Det är väl så det ska vara, om man är riktiga vänner!


Eva, Mari och Sessan, sitter och försöker komma i feststämning, genom att spela fia med knuff, som på den gamla goda tiden. Synd bara att vi alla har en liten tävlingsmänniska inom oss.


Madde som alltid poser när kameror finns inom synhåll. Tycker om dig ändå.

Saknar er mina vänner och ser redan fram emot vår nästa återförening, som sker i mars. Kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback