Mina älskade partypinglor

Igår fick jag ett helt otroligt tips. Jag har mitt raklödder i helt fel lägenhet. Alltså inte hemma. En vän sa då att jag lika bra kunde använda balsam. Balsam, tänkte jag, hur bra kan det vara? Så när jag gick in i duschen idag, så tänkte jag; varför inte? Det är ju värt att prova i alla fall. Nu kommer det bästa. Det funkade och min hud har aldrig vart lenare. Det var sådan otrolig känsla, så jag nästan, bara nästan, fick lust att ha balsam över hela kroppen. Så nu vet ni vad ni kan göra om ni har slut på raklödder. Prova balsam. Tack vännen, du har räddat min dag.



För tillfället så går jag och funderar på en sak. Jag är en människa som älskar julen. I vanliga fall börjar jag spela julmusik redan i slutet av oktober. Jag börjar julpynta i början av november. Nu börjar jag fundera vart min julkänsla är. Inte befinner den sig i min lägenhet i alla fall och definitivt inte utanför mitt fönster. Visserligen är det snö, men jag kan fortfarande se asfalten och det vill jag inte kunna göra. När jag var yngre handlade julen framför allt om julklappar, julmat och att träffa den närmaste släkten. Nu för tiden så består julen för mig av julmat, träffa släkten och vänner samt att festa. Det sista beror nog på att den yngsta i min närmaste släkt nu är 17 år, min lilla syster. De flesta av de vänner, som jag har där hemma, är singlar och det finns en tradition om fest, hos en i Karlholm på julafton och sedan möbeln på juldagen. Denna jul kommer nog inte bli så annorlunda jämfört med de senaste 3 åren. Det bästa med denna jul är att alla vi sex vänner, som umgicks konstant för 3,5 år sedan, kommer att befinna oss hemma i jul. Okej lite utspridda kommer vi vara, men ändå. Som sagt är vi sex tjejer, varav två bor i Gävle, en snart i Karlholm, en i Östersund, en i Oslo och lilla jag i Avesta. Så det kanske inte behövs tilläggas att vi alla inte har träffats samtidigt på 3 år. Så i år tänker jag slå ett slag, för att det ska bli återträff för alla partypinglorna! Det skulle vara fantastiskt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback