Långtradare - vad ska de va bra för?

Igår tog jag och lastade min mors bil full av saker, för att göra en resa uppåt i Sverige. Hem till familjen. Det är en liten resa på ca 9 mil. När jag hade åkt 8 mil och skulle svänga av på den sista delen av vägen, så står polisen där. Det visar sig att vägen är avstängd eftersom en långtradare har kört av och de ska till att bärga, klockan är då 16.30. För att kunna ta mig till Söderfors så får jag välja mellan att åka tillbaka 1 mil och sedan köra över skogen, eller att åka över Gävle, som definitivt är en ännu längre omväg. Så jag ringer till mamma och berättar vad som hänt, jag skulle hämta upp henne på jobbet för att sedan ta en tur in till Valbo. Hon säger att jag ska ta vägen över Hedesunda, en mil tillbaka alltså, så jag vänder, sedan ångrar hon sig och menar att hon kan åka med Sören in till Gävle. Så då får jag åka förbi de söta poliserna ännu en gång för att kunna vända och åka mot Gävle. Jag vet en som skulle ha suttit bredvid mig i bilen då, det är inte varje dag som man pratar med poliser två gånger på en och samma dag. Kanske bör tilläggas att ja blev så nervös att jag nästan, bara nästan glömde bort att det faktiskt var stopplikt. Fast min mor var ju inte speciellt mycket bättre hon, hon glömde bort den hon med, när vi åkte hem från Gävle och insåg att de fortfarande inte hade fått bort den där långtradaren. Så det är nog inte bara jag som blir nervös av söta poliser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback