En seg dag med massa svammel

Idag är en sådan dag som man bara vill ligga på soffan och ta det lugnt. Helst av allt så skulle jag ligga ner bäddad under en filt och se på någon romantisk komedi. Istället sitter jag i min systers soffa och tittar på en film med Björn Gustavsson. Jag tycker förvisso mycket om hans humor, det är svårt att låta bli att skratta åt han. Det bästa han dock gjort är när han sjunger låten till Carina Berg, för er som inte har sett den så beslutade jag mig för att dela med den till er.


Imorgon så ska vi sjunga så att det står härliga till. Lillasyster min har sing star hemma och nu har vi beslutat oss för att i morgonkväll är det den dag vi ska låta det spelet gå varmt. Det är helt otroligt med det där spelet. När man står och sjunger, tycker man att det låter bra, både ens egen sång och personen man sjunger mot. Om man däremot går ut ifrån rummet och hör de andra sjunga, så inser man att det låter hur illa som helst. Det kanske förklarar varför så många som ställer upp i idol och tror att de kan sjunga, inte kan inse att de inte har den minsta sångröst. De har alltså sjungit allt för mycket sing star. De tror på allvar att om man klarar av att få många poäng på sing star så kan man sjunga. Jag vet däremot att poängen inte återspeglar ens sångröst. Det är helt enkelt ett spel för de utan sångröst som sjunger hellre än bra. Det jag vill komma fram till är att alla som befinner sig i Söderfors, får vara beredda på att det kommer låta illa imorgon och att jag med största säkerhet aldrig kommer att ställa upp i Idol eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback