Roliga kommentarer från igår

Nu kan ni äntligen nå mig via mobilen igen. Helt fantastiskt underbart, är just vad det är.

Lovade att skriva lite mer om resan. Jag har nu samlat ihop lite roliga kommentarer sen igår.

På väg upp till Sälen. Är i Borlänge och längre bort ser jag ur det bara rasar ner snö, det ser ut att falla från en skylt vid en affär, jag utbrister till Emma: "Vilket ras!" Sekunden senare ser jag traktorn som har tömt sin skopa med snö.

Nästa roliga händelse sker utanför Nås. Emma klagar över att hon inte har någon mottagning, sen ser jag skylten Nås och säger: "Här nås vi". Då tittar Emma ner på telefonen och upptäcker att hon har mottagning.

Alla ni som sett Snow roller, vet vad som menas med dalskidan. Vi åker förbi ett hus som det står Dalskidan på och Emma säger det. Jag tänker att jag faktiskt kan läsa. Hon ser att jag inte förstår vad hon menar, så hon upprepar: "Dalskidan älskling", jag tänker att hon behöver inte upprepa, jag hörde ju trots allt vad hon sa första gången, sedan inser jag att det är ju vad de säger i Snow roller, nanosekunden senare säger Emma: "Tyngden på Dalskidan, älskling."

Sedan åker vi igenom ett litet samhälle, det är ca 5 hus och en skola, hastighetsbegränsningen är 50 km/h. Brevid skolan står en hastighetskamera och Emma utbrister: "En fartkamera mitt i centrum!" 

Kanske inte är de roligaste kommentarerna, men när det uppstod, var det otroligt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback