IQ fiskmås

Då kan jag med glädje bekräfta att den lilla klumpen av oro i min mage har försvunnit. Nu har min vän bekräftat att mina misstankar från i går stämde. Hon ska ha en inflyttningsfest, men hon vet inte vilken helg det ska vara. Nu har jag åter fått tillbaka min kontroll. Jag vet vad jag ska på för något. Ska bli fantastiskt roligt. Var så länge sedan. Har inte ens varit och hälsat på henne, där hon bor nu. Känner mig lite kass, men det är en bra bit att åka.

Jag har återigen strulat till det för mig själv. Sist jag skulle till Söderfors och ta tåget till Gävle, så missade jag det nästan. Idag fick jag skjuts till tågstationen och hade 15 minuter tillgodo när jag kom dit. Det enda som jag hade missat var att det är söndag idag, Inte lördag! Så det går alltså inget tåg 10.38 på söndagar. Det första tåget som går till Gävle avgår 18.30. Är inte detta så typiskt mig? Helt talanglös! Så nu vet jag inte hur allt ska lösa sig. Funderar på att min vän som ska sova hos mig i natt, får hämta min nyckel och sedan får jag åka via Avesta upp till Sälen imorgon, när jag ska på arbetsintervjun. Skratta ni gärna, det hade jag gjort. Om det inte var jag. Sedan har vi ju det där med arbetsintervjun. Är hur nervös som helst. Hur förbereder man sig bäst för en arbetsintervju? Dessutom hade det varit roligt med sällskap när jag ska åka cirka 70 mil. Istället så antar jag att det kommer att spelas musik på högsta volym, har jag riktigt otur så kommer jag glömma bort hastigheten på grund av volymen, vilket sammanträffade det då skulle vara om polisen då stod bakom nästa hörn. Jag som alltid, när det passar mig i alla fall, håller hastighets begränsningen.

Undra om det finns något test ute på blogthings som anger vilken grad av otur man har? Undra om det skulle stå 90% på mig? Nej, nu ska jag tänka positivt. Resan upp till Sälen kommer att gå bra och intervjun kommer vara den roligaste jag någonsin har vart på, visserligen är det bara den tredje intervjun någonsin för mig, men ändå. Det kommer bli en helt fantastisk dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback