Frustration med modifikation

Idag har en kär vän till mig, tagit med mig på en shoppingtur och tur var väl det. Nu har jag det mest nödvändiga hemma igen, så som mandariner och toalettpapper. De blev tre affärer totalt, Willys, ÖB och någon annan affär som jag inte kan minnas namnet på. Den sista affären är i alla fall en affär som jag absolut inte ska gå in i. Det är i sådana affärer som jag mister hela min karaktär. Det gjorde visserligen min vän med, men hon föll för godiset och jag är ingen godisråtta så jag föll för något helt annat. Ljus. Ja, jag skrev rätt, jag är helt såld på ljus och allt annat som du kan inreda med. Allt som inte uppfyller någon egentlig funktion, men ändå är mysigt att ha i hemmet, det är det som kan få mig att mista hela min karaktär på bara några sekunder. Dock så är det inte lika illa som med stövlar, men ändå. Det är illa. Ni vill inte vistas i en sådan affär med mig. Jag lovar er. Dock så kan jag stolt meddela att jag inte förlorade min karaktär idag. Jag gick ut ur affären i stort sett tomhänt. Förutom de här små sakerna.




 Fast dessa behöver jag verkligen. Har varken gafflar eller knivar i normalstorlek hemma, men nu så har jag det. Min kära vän frågade mig varför jag hade slängt mina bestick och hon fick ett väldigt ironiskt svar som jag fick låta lite drömmande; "jag trodde att jag skulle leva lyckligt i alla mina dagar med din bror." Det tyckte jag var roligt. Dock såg inte hon lika road ut.


Just nu. Bara just nu. Så tror jag att jag håller på att gå under. Jag är inte pedantisk. Absolut inte, men jag tror jag har umgåtts med en pedantisk människa, lite för länge. Nu håller ja på att få krupp på disken som ligger i diskhon. Det är ett glas, två muggar, en sked samt de besticken som jag införskaffade idag. Diska då tänker ni. Det går inte! Jag ska vara insmord med en salva i 24 timmar och får inte diska utan diskhandskar under dessa 24 timmar. Det gör mig galen. Att inte kunna torka rent ytorna på diskbänken, spisen eller bordet. Tur att jag hade storstädning igår, då jag visste att det inte skulle kunna utföras idag. Just nu känns det ganska irrelevant. Det är som att jag dammsög igår, det finns ändå smuts på mitt golv idag igen. Kan någon snäll människa förklara för mig vart all smuts kommer från? Lite har följt med mig och min kompis in, men resten? Jag dammsög ytterst noga igår. Torkade av alla ytor. Så säg inte att jag har missat något.  Sedan har vi ytterligare ett litet problem. Jag är i stort behov av en bokhylla. Ingenstans att göra av mina böcker som står och ligger och trängs på min byrå och under mitt databord. Jag får helt enkelt krupp på denna oreda. Imorgon så ska det rensas upp minsann!

När jag ändå håller på och klagar och framstår som bitter och inåtvänd, så bör det tilläggas att jag inte kommer att svara på några meddelande idag mellan 21.00-22.00. För idag ska jag se Grey´s anatomy, det är inte lika heligt som House, men jag vill verkligen se det. Så vill någon mig något så får ni ta det före eller efter Grey´s anatomy, om det inte är något akut, det vill säga att någon har blivit så sjuk och fått åkt in till sjukhuset eller gått bort eller något annat hemskt så ni behöver mig just då. Är det inte det. Då kan ni vänta. Jag har 23 andra timmar över per dygn som jag kan ägna mig åt er den timmen, är min egen. Det kan låta elakt, men det får ni i så fall ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback