Ge karln credit

Äntligen! Nu är lyckan gjord. Jag kan återigen diska, en vecka framöver i alla fall. Haft ett celebert besök av en kompis idag. Först visste hon inte om hon skulle ha tid att träffa mig idag, sedan visade det sig att hon skulle vara här från 11.30-21.00, med undantag för den timmen hon var och tittade på en lägenhet. Så nu har det gått i lite kaffe i min stackars mage, som redan strejkar, men det var det väl värt. Den sista timmen satt vi och gottade oss i skämt om män, hittade dessa ute på http://www.skrattnet.se/, vissa av skämten var riktigt underhållande. Förvisso, vilken tjej skulle inte skratta åt skämt om män? Det är lika osannolikt som om män inte skulle skratta åt blondinskämt.


Har även kommit på ytterligare en punkt till min handbok om hur jag fungerar, så punkt nummer 8 lyder alltså; tilltala mig inte som lilla gumman eller lilla vän.  Jag är inte en liten. Gör du det. Förvänta dig en plågsam död.  


Sedan måste jag även lyfta på hatten för en kille, som jag inte vet vem det är, men som en kompis vet vem det är. Hon var igår sugen på något, som vi alla nog är sugna på emellanåt och skickade då detta meddelande till en kille: "Du jag är vrålkåt." Svaret hon får efter någon timmes väntan lyder: "Djungelvrål heter ett godis. Kolla kylen om det finns någon gurka eller nåt." Jag måste bara ge honom credit, för att han lyckades nobba med humor. Ska du ändå dissa någon, så varför inte göra det med lite humor. Min kompis däremot, tyckte att det behövdes något mer humoristiskt än det där för att hon skulle lyfta på sin hatt. Vad tycker ni?

Med tanke på min käre vän, så tänkte jag avslutningsvis citera Freud. "... människan lever med sexuella och aggressiva drifter som kräver omedelbar tillfredsställelse. De är starkare än förnuft och sociala behov och framför allt samhälleligt oacceptabla. Därigenom är man som människa utsatt för ett ständigt lidande som kommer av de ofrånkomliga motsättningar som uppstår mellan biologi och kultur."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback