Freddie, du börjar bli stor

Helt otroligt. Har försökt att komma in på sidan så att jag kan uppdatera bloggen i nästan en halvtimme innan jag till slut lyckades, men nu är jag så trött så att jag knappt vet vad jag heter. Är inte det typiskt? När jag väl lyckas logga in, så är jag nästan för trött för att orka skriva. Jag hade en lång dag igår (söndag). Den började med att jag var ner till ishallen i Avesta redan 9.15, åkte lite skridskor med Mikkiz och hennes bihang. Fantastiskt roligt var det i alla fall, hennes dotter var grym på skridskorna, hon kommer att bli en riktig isprinsessa när hon blir stor!

Söndagen var ju trots allt min födelsedag, detta har bidragit till att min mage står åt alla håll, som orsakats av ett för stort intag av smörgåstårta och kaffe. Det sist nämnda är nog även anledningen till att jag fortfarande är vaken. Nu får jag skaffa mig lite självdisiplin och sluta dricka kaffe om kvällarna. Jag vet ju att det är omöjligt för mig att somna om jag har druckit kaffe på kvällen, men ändå gör jag det. Sista koppen kaffe som jag drack i kväll var vid 22 tiden. Vad skulle den vara bra för? Jag hade ju redan druckit hela två koppar kaffe bara någon timme tidigare. Nej, nu är det skärpning som gäller lilla mig!

Min far kläckte ur sig något som jag fann ytterst roligt idag, Freddie, du börjar bli stor. Vad på jag svarade gammal, inte stor. De tror jag de allra flesta kan hålla med om, jag har ju trots allt blivit äldre, men det varken känns eller märks. Har nu kommit över att jag har åldrats ett år, men snart är det ett nytt år! Då blir jag automatiskt ett år äldre och förhoppningsvis så kommer det året bli det bästa i mitt liv! Jag kommer att inleda året med en flytt på inte mindre än 35 mil. Till en av Sveriges minsta byar. Det enda som kvarstår, är att jag bara har ett par veckor på mig att hitta en bostad. Alternativet är att jag får bygga mig en snökoja, billigt men kallt. fast jag föredrar ju en gratis bostad som är kall än en bostad med hyra som är kall. Tror nästan att en snökoja är mer varm och mer isolerad än en lägenhet utan fungerande värme. Jag kan ju ha fel, men bor man i en snökoja så räknar man ju ändå till en viss del med kyla, det negativa är väl om det börjar töa! Nu svävade jag alldeles för långt bort från ämnet. Det jag ville komma fram till, är att jag tror att 2009 kommer att bjuda på massor av roliga saker. Jag kommer att få träffa många nya och roliga människor, kommer att få nya erfarenheter och som den skytt jag är, så kommer jag att frossa i mig nya kunskaper. Så nu ser jag med spänning framemot mitt 24:e år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback