En dag kvar

Nu är det endast en dag kvar, sedan är det julafton. I mina ögon så är julen relativt betydelselös nu för tiden. Det  kan mycket väl bero på att det är barnens högtid. I min familj så finns det inte längre några barn. Detta märktes tydligt då jag insåg att ingen är kapabel till att köra mig till Karlholm på julaftonskvällen, så nu får jag helt enkelt ta bilen och köra själv dit. Det är underligt hur julen förändras med tiden. Förr älskade jag allt som julen innebar, men nu kan man ju inte ens få en vit jul. Är det för mycket begärt?

Julen är en stressig period, även om jag inte behöver införskaffa några julklappar. så är det många andra måsten. Du ska besöka släkt och vänner. Jag är dock glad att det resulterar i att jag inte behöver oroa mig för att bli utan mat. Har visserligen handlat fyra julklappar, har en kvar att köpa, men det får bli efter jul. Kunde inte låta bli att handla till två av mina vänners barn. Två av barnen har öppnat sina julklappar, det gjorde de när jag fyllde år, det blev ju i alla fall glada över det lilla som de fick. De andra två får väl öppna sina imorgon, antar jag. Hoppas att den personen ger en kram till dem med ifrån mig.

Ska snart åka in till Valbo, om jag inte ändrar mig och väljer att åka skridskor med mina syskon och deras respektive. Det återstår att se. Det är ett mycket svårt val för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback