Don´t mess with the bitch II

Nu har den lilla bitchen i mig vaknat till liv, igen. Egentligen är jag väl mest ledsen och sårad, men känner mig arg som ett bi. Jag funderar och tänker. Funderar och tänker. Ändå så ser jag ingen lösning på problemet. Den som nu vill prata med mig, kan jag bara framföra en stor varning till. Tänk igenom noga på vad du säger, annars så tänker inte jag noga igenom det svar som du får. Ibland kan jag tycka att jag är rätt snäll som person, säger inte alltid som jag tycker, fastän jag vet att i vissa fall borde jag göra det. Däremot så finns det gånger som det är omöjligt för mig att inte uttrycka vad jag tycker. Dessa gånger så vill du inte vara den person som får höra vad jag tycker om diverse saker. Det är inte jämt av ondo att ha den attityden, ibland kan det rent ut sagt vara riktigt skönt. Du undgår att få stå ut med vissa personer, som sårat dig eller någon nära, längre än vad du behöver, dessutom så kan även de få sig en tankeställare. Alla behöver vi ibland få höra något ur någon annans perspektiv. Detta gör att vi som människor växer och får nya erfarenheter. Är det någon som vet hur jag kan vara när jag verkligen är i mitt äss som bitch, så är det min kära Madde. Hon vet hur lilla jag kan få någon, som är mycket större än mig, krypa ihop å bli mindre än en myra när jag drar igång. Det krävs mycket innan jag gör det, men hittills så har jag inte ångrat en endaste gång. Varenda en har förtjänat att höra mitt perspektiv på saker och ting.


Jag kan omöjligt förstå. Hur gärna jag än vill, så kan jag inte förstå. Hur kan någon kasta ord så lätt omkring sig? Hur kan någon såra så mycket utan att egentligen mena det? Okej, det sista kan jag förstå, men hur sjutton tänker karlar emellanåt? De säger att varje kvinna borde ha en handbok; så här fungerar jag. Det får mig skarpt att fundera på om det inte gäller karlar med för den delen. Nog för att de oftast säger saker rakt på sak, men de vill alltid strula till saker. Kanske är det som Freddy, en vän till mig sa; "Det är tjejer som ställer till problem och sedan skyller det de på killarna." Kanske, bara kanske, så kan han ha rätt. Jag är villig att medge att i alla fall jag kan orsaka problem, men och det är ett stort MEN, det är alltid två sidor. Det skulle inte vara ett problem om det bara var jag. Det allt handlar om, är att när man är två personer, så måste man kunna ta den andres perspektiv. Det är inte alltid lätt. Du måste visa tillit, trots att det kan vara något som är mycket svårt. Så bara för att förtydliga så kan jag skriva min lilla handbok, så här fungerar jag:


1.   Jag blir inte tänd av att någon ber mig att suga av honom. Jag menar det, det blir raka motsatsen och värre ändå blir det om jag redan är sur.


2.   Jag blir inte heller tänd av frågan ska vi pippa utan vidare. Inser inte vissa hur absurt det är. Jag kan kanske förstå i vissa situationer, men ska man fråga sådant kan man lika bra säga; på lördag klockan 15.45 så kan vi pippa va?


3.   Frågar du vad jag tänker på och jag svarar ingenting, då är det något, som jag inte vet hur jag ska kunna berätta det för dig. Du behöver inte dra ut det ur mig, men du kan fråga om det är något specifikt. Då kommer allt lättare ut.


4.   Blir jag arg eller ledsen så krama mig tills det att jag är lugn igen. Är inte du lika arg som jag är på dig, så är det nog bara hormonernas fel i alla fall till mitt utbrott.


5.   Är jag på dåligt humör, säg det inte, du kommer att få reda på varför jag är sur i alla fall. Det gäller oavsett om det angår dig eller inte.


6.   Har jag mens, är trött, utan cigaretter eller inte har ätit på länge. Fråga inte något du inte vill ha svar på. Eller förbered dig på ett mindre glatt svar. Det är inget personligt. Det betyder bara att jag inte har fått alla mina dagsbehov tillfredställda.


7.   Är jag ute med mina kompisar och festar. Då är jag ute med mina kompisar och festar. Inget annat! Du behöver inte ringa mig tusen gånger, då blir jag sur och då återkommer vi till punkt 4 och då är inte du där... Synd om dig!


Jag tänkte avsluta detta inlägg med ett uttryck som jag myntade igår. Jag tackar och bockar och slampar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback