Min kontroll = Borta med vinden

Som jag berättade i mitt tidigare inlägg, så har jag och Mikkiz bland annat ägnat oss åt att titta på film. En av de två filmer som vi såg, var "Borta med vinden". En helt otroligt bra film, förutsatt att man tycker om gamla, romantiska filmer. I början av filmen, så ägnade jag mig åt att sitta och analysera. Huvudpersonen i filmen är ju Scarlett, hon är en otroligt bortskämd kvinna, som alltid ska få sin vilja fram. Hade denna film utspelat sig i dagens samhälle, istället för under 1800-talets mitt, så skulle Scarlett O´Hara vara en riktig bratz. Nu var det ju så att jag och Mikkiz även hade suttit och genofört olika test på en internet sida, bland de sista testen vi gjorde innan jag fick skjuts hem var; Your famous movie kiss. Mikkiz resultat blev "Spiderman"; "I have always standing in your doorway. Isn´t it about time somebody saved your life?" Min blev istället "Borta med vinden" ;"Great balls of fire. Don´t bother me anymore and don´t call me sugar". Ja efter att ha gått på om vilken bratz Scarlett är, så tycker jag ändå att hon har en viss poäng i de saker hon säger. Ingen ska komma och tro att de bara kan få vem som helst och ingen ska tilltala, åtminstone inte mig, som sugar. Inte efter den första kyssen i alla fall. Inte efter den femtionde heller för den delen.




Nu är det så att jag, som person är nog väldigt spontan, men jag vill gärna ha lite kontroll. Nu är det så, att en av mina vänner har gjort klart för mig, att jag ska boka upp varje helg i mars. Den stora frågan är varför? Även om jag har mina idéer om varför, så mår inte min lilla mage bra av att inte veta. Jag behöver ha kontroll. Veta vad som ska hända. Bara jag har ett schema att gå efter, eller att det finns en plan, sedan utifrån det, kan jag vara hur spontan jag vill.  Det jag tror kommer hända är att hon kommer att ha någon form av fest, om det inte är det, då har jag ingen aning. Antar bara att hon vet att hon ska ha festen i mars, men inte när och därför garderar upp sig så ingen bokar in något annat. Så nu håller jag alla mina tummar för att hon tänker berätta varför jag ska boka upp varje helg i mars. Återkommer med svaret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback