Ännu mer svammel

Sitter hos min far nu och funderar. Hur kommer det sig att alkohol gör så att folk pratar om allt möjligt? Jag vet att jag också har den förmågan att kunna prata alldeles för mycket, i synnerhet i samband med alkohol. Däremot så har jag nu, äntligen, insett att man nog inte bör förse andra med för mycket information. Jag fick reda på av T igår något som jag absolut inte ville höra och ännu värre, jag har ingenting med saken att göra. Det är något som i första hand har med J att göra och vad sjutton ska alla andra få veta om privata saker för? Jag skulle bli väldigt ledsen och sårad om det gick runt folk och berättade sådana saker om mig. Så idag så känner jag stor sympati för J. Tyvärr så känner jag inte för att säga det till J, för det skulle såra mer än att göra någon nytta, med all förståelse. Med all respekt för era medmänniskor, tänk en gång till innan ni öppnar munnen när ni dricker alkohol, speciellt om det handlar om andras privatliv. Så nu har jag fått det sagt. Bör kanske tilläggas att man oftast kan prata om vad som helst med mig, men även jag har mina gränser. Tro det eller ej.


Nu ska jag gå och lägga mig i ett varmt och skönt bad, sedan är det sängen som gäller.
Ta hand om er och var rädd om era vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback