Ny dag och nya möjligheter II

Jösses. Tänk att jag verkligen skrev så. I dagens tidigare inlägg skrev jag om att jag skulle ta en kaffe på stan med de två nya medarbterna. Det var väldigt roligt, faktiskt. Jag frågade Emma, som tjejen heter hur gammal hon var, 26 år hon har två söner på 6 och 3 år. Det blev nästan som en chock för mig, jag som trodde hon var i min ålder, 23-24 år. Så hon ställde samma fråga till mig och jag svarade ärligt att jag blir 23 i år. Nu kom chock nummer 2!!! Hon trodde jag var 26- 27 år!!! Jösses! Jag som känner mig som 20! Detta ledde naturligtvis till lite ålders nojja, så ja ringde min älskade vän Mikkiz och frågade hur gammal hon skulle tro att jag var om hon inte kände mig. Samma svar där, äldre än hennes 26 år och då inte lika mycket på utseendet, utan mest hur jag är.

Detta kan inte vara sant. Här sitter jag, 22 år inne på det 23:e och tycker att jag är hur barnslig som helst och fråga mina vänner de vet hur jag kan flumma ur. 26/27 år? Jag vet inte vad möjligheterna ur den här dagen kom ifrån, men nu har jag i alla fall fått ålders nojja, men troligtvis sover jag bort den tills imorgon. Just nu känns det som jag har legat i koma i 5 år och vaknat upp och har missat 5år av mitt liv. Vilket scenarium, det önskar jag inte ens min värsta fiende! Eller? Nej, verkligen inte, så elak är jag inte.

Jag och Mikkiz, korten är tagna samma datum... Kan inte förstå hur någon skulle kunna få för sig att jag var 26, men som sagt, det berodde ju inte mest på utseendet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback